Sjukt

Jag har inte vägt mig (vågen måste ha halkat av flyttlasset och blivit överkört av grinchens släde) men idag fick jag dra åt skärpet ett extra hål och jeansen känns fladdriga. Bh:n blev lös runtom, kan man plötsligt tappa 5kg på en dag?! Eller så har jag vart så inriktad på huset att jag inte har haft nån koll på mig själv. Ja, det är nog så för fram tills i lördags kändes det som om jag inte sett mig själv i spegeln sen flytten. När jag sen såg min reflektion blev det lite av en chock… Något smalare, glad, men med mörka ringar under ögonen och riktigt nasty hud. Örk. Jag skulle inte vilja ligga med mig.

20121218-235025.jpg
Med lite smink och spray vågade jag mig utanför dörren, det var julbord med jobbet så lite var jag tvungen att piffa. Det var knappt jag mindes hur man gör…
Sjukt hur det där med vikten påverkar humöret, det var det som skulle vara poängen med inlägget. Trots att jag vet att viktnedgången (?) beror på att jag misskött mitt ätande och drickande katastrofalt så är humöret på topp, just pga känslan att ha tappat en liten bilring runt midjan. Sjukt, sjukt. Det som är sunt är att jag tänker bättra mig, inte fortsätta på detta viset. Hälsan först!!

Ps… på tal om hälsan, för er som undrar hur det gått med bölden i ljumsken kan jag berätta att den är kvar, well and alive, frodas. Jag har fått remiss till gyn och blir kallad inom 90 dagar…hurrraaaah… Tills dess får jag försöka stå ut med den, inte kul. Men jag vägrar fortsätta avstå från spinning pga det, efter helgerna kör vi hårt igen! Döööd åt djävulsbölden!!

Lämna en kommentar