Chokladcroissant i duschen

Den här helgen har varit fullspäckad. Just nu sitter jag på tåget med en snosande äkta man sovandes mot min axel, ömma fötter och lyckopirr i hjärtat, på väg hemåt.

I fredags åkte jag och mina salongsbrudar till Sthlm för att gå på Raw comedy club, äta och dansa. Måns Möller drev järnet med vår danska vän och det slutade med att vi alla fyra stämplades som ”de kåta danskorna på rad nio”! Vi skrattade så vi skrek och sedan åt vi en fantastisk pepparstek på Blå Dörren.
Därefter svängde vi på de lurviga på nattklubb ”Patricia”, en båt nere vid slussen. Det var kvällens felsteg, jag tror att alla stans extremt envisa, påträngande, ihärdiga killar fanns där. Om jag dansar med ryggen mot dig i en timme, försöker gömma mig på motsatt sida av golvet, knuffar dig med armbågen och skriker NEJ så vill jag inte dansa med dig, svårt att förstå kanske?! Aargh…
Vi sov på hostel Skeppsbron, enkelt men mysigt och rent!

20120923-132444.jpg
Eller sov och sov, det blev nog tre timmar för min del. På morgonkvisten kom jag på att det ju var min 2-årsdag som viktopererad, grattis till mig tänkte jag och drack en resorb.

När vi åt Pizza Hut (!!!) till frukost (!!!???!!) fick jag ett sms av Mannen. ”Åk inte hem, jag kommer till Stockholm.” Så jag vinkade av tjejerna och kramade Mannen välkommen. Det var vår bröllopsdag och han kom med min finklänning i väskan, en bokning på hotel Stureplan och dinner&drinks på menyn. Ååh så härligt! Jag fick vila i en dunderskön säng i Mannens famn, sedan åt jag en chokladcroissant i duschen (ja, på riktigt!) och lallade runt i en fet morgonrock medan Spy bar började spela musik någonstans under oss. Vi hade en fantastisk kväll, det är väl värt att fira sex år som gifta och fortfarande fasansfullt kära i varandra. Eller hur?

20120923-133228.jpg

20120923-133238.jpg

20120923-133256.jpg

20120923-133305.jpg

Det pirrar fortfarande av lycka i kroppen (och av croisanter i magen…)
När vardagen börjar igen gör jag ett ”2 år som opererad”-inlägg. På återseende!

5 tankar på “Chokladcroissant i duschen

  1. Vilken fin helg och vilken fin karl du verkar ha. Ang. Sebbe så ja, Fy så hemskt. Ingens känslor är ens egna lika men jag vet vart du är lite grann iom mormor som gick bort nu. Det var för mig bara ett virrvarr av panik, ångest, dåligt samvete och en känsla av att släcka bränder. Jag önskar att jag hade ringt varje dag istället för varannan, att jag hade sagt allt det jag ville trots att det gjorde henne obekväm och att jag hade tagit foton på oss båda… jag vågade inte då för vi hade båda vetat att det var för minnens skull men nu känner jag att jag så gärna skulle vilja ha fler foton. Jag hoppas att din släkting mår ok och inte har ont och att du mår ok du med. Kram

    • Tack, helgen var topp o min (också han lammkötts-)man är bäst :)
      Ja, känslorna lever berg- och dalbana när man står hjälplös inför någon som bara tynar bort inför en, men jag försöker tänka att det är livet och helt enkelt anamma lite av Sebbes föräldrars inställning till det hela. En dag i taget och tänker ”vi har alla och allt till låns” och vara tacksam för det som är just nu, trots sjukdom och elände.
      Och nej, blir ingen usa för mig i år, Mannen åker själv :(
      Kram!

  2. Hej

    Skall operaras på CFTK 6nov, dvs om mindre än 6 veckor. Bor i skåne och flyger upp. Lite frågor, antagligen superdumma… är det svårt att hitta dit? de här sprutorna man skall ta 10 dagar efter.. var gör det minst ont att ta dem (sprutfobi).
    Vad är bra att handla till hotellet eftersom jag skall stanna kvar i sthlm någon dag efter de 2 dagarna man är på cftk… nyponsoppa eller vad äter dricke man?? JAg är 37 år, 158cm 82kg i vikt. blir en sleeve. hur mycket går man ner ca? 1 kg i veckan?
    Sista dumma frågan, titthålskirurgi hur funkar det? får man massa hål som de syr? tar man stygnen sen? tack för hjälpen MArie

    • Hej! Det är helt ok med ”dumma frågor”, men kom oxå ihåg att du kan och ska fråga dem på cftk allt du undrar över så att du känner dig trygg och säker inför vad som komma skall.

      Det är inte svårt att hitta dit, skriv ut en liten google karta om du är osäker.
      Sprutorna tar du i magfettet runt naveln, det är inte svårt och du kan be sköterskan på cftk att visa dig hur du ska göra.
      Du ska ju äta flytande efter op, så ladda upp med ex. färdiga soppor (ex. Kelda), yogurt, fil, nypon- eller blåbärssoppa, activia, proviva, ja vad som helst som faller dig i smaken. De kommer att tala om för dig exakt hur ofta och mycket du ska äta på cftk, fråga en extra gång om du är osäker.

      Hur mycket man går ner är helt och hållet individuellt så det kan jag inte svara på. Jag gick ner i snitt 1,5 kg i veckan den första tiden, sen går det saktare. HELT individuellt och olika för alla.
      Ställ dina frågor om titthålen till kirurgen eller sköterskan när du träfffar dem innan op så får du rätt svar. Oftast får man fem små hål som sys igen med ett par stygn som sedan tas bort efter några veckor.
      Lycka till!

Lämna en kommentar