Får man ha ångest?

Tre saker orsakar mig ångest denna gråa morgon.

1. Att Mannen och hans sällskap hamnade bakom en hästtransport på vägen till flygplatsen och hade bara kommit ynka 20 km på 30 min…. Hinner de med flyget, tro? Och om de hinner med flyget, sitter det någon med ebola där?

2. Att ryssland eventuellt simmar i svenska vatten. Ska vi ha krig nu?

3. Ebola. Förut hade jag inte lyft ett ögonbryn men efter att jag blev mamma oroar jag mig hela tiden. Hur skyddar man sitt barn från allt ont?!?!

Det spädde ju på rädslan att det igår just när vi var på Arlanda landade en man där med ebolasymptom. Grattis. Det känns så overkligt, ebola var ett ord som vi lekte med när jag var liten. Typ ”har du ebola eller?” Nu är det svårt att ta ordet på allvar och ändå är jag rädd för det.

Lämna en kommentar