Latmask 100%

Jag insåg just att jag varit viktstabil i typ ett år. Inte på den vikt jag vill vara, men helt ok. Insåg också att min ”sista chansen” rann ut i sanden som så många andra av mina viktprojekt, inget nytt på den fronten om inte någon slags viktlobotomi uppfinns snart. Lite nedslående men sånt är livet.
Jag har i allafall inte gått upp i vikt. Alltid nåt!

Men hur som helst, sanningen är den att jag inte har kämpat mig ner i vikt – inte alls. Det har gått av sig självt, på gott och ont. Jag äter allt, ganska mycket av sådant jag inte borde. Utan att det händer nåt. Än. MEN, jag äter också nyttigt, fastän det slinker ner ett och annat sött i perioder.
Jag önskar att jag hade diciplin och uthållighet att kämpa mig lite neråt i vikt, skaffa mig en snygg kropp nu när jag har förutsättningarna. Jag känner mig lite smått dum i huvudet som inte gör det. Varför? Kanske är det inte viktigt nog för mig, eller kanske är jag lat. Kanske både och. Mest känner jag mig trött, nattjobbet suger allt ur mig nu för tiden – jag orkar inte så mycket annat.
Dags att byta jobb och skaffa mig en superkropp?

Snart tar mitt kort på Friskis&Svettis slut, kanske borde jag joina samma gym som Mannen i närheten där vi bor? Gångavstånd, går man dit oftare då?

HJÄLP! Hur ska jag få inspiration att slutföra min resa, gå ner 5 kg till och skaffa mig en stark, snygg kropp?!

8 tankar på “Latmask 100%

  1. Tror inte att du kommer att gå dit bara för att det är närmre om du inte har motivationen att göra det.
    Vet hur det är när motivationen tryter :(
    Än så länge står jag bara i kö och vill göra en gbp och jag hoppas innerligt att det går vägen.
    Du kanske kan skaffa den superkropp du vill ha som bild på din mobil som en slags inspiration, det kanske triggar igång suget att börja träna..
    Samtidigt förstår jag dig att du inte orkar eftersom du e trött pga nattjobbet.. Vet hur det känns när jobbet tar all energi från en…

  2. Hej! Jag tycker du är jättefin precis som du är, du har en kvinnlig sund utstrålning!
    Jag opererade mig i mitten av februari och din blogg har varit mitt stora stöd, jag har precis passerat -10 kg, ditt sätt att hantera operationen på har givit mig inspiration! Jag är inte ute efter att bli supersmal, jag vill fortfarande ha kvinnliga former! DU ÄR SKITSNYGG!!

    Kram
    Ninis

  3. Vilken bra sammanfattning och reflektion du gör. Jag känner lika dant på ett sätt som du. Att det får ta den tid det tar. Och att man måste kämpa för det även om man inte vet om man vill

  4. Ja du, jag vete tusan om ett jobbyte är lösningen på just det problemet… jag jobbar ju inte överhuvudtaget men det där med träning å en tight superkropp är svårt ändå! ;-)
    Jag har liksom du varit viktstabil i ca ett år… 10 kg från den vikt jag vill ner till. Jag skulle verkligen vilja veta hur katten man bär sig åt för att få bort de sista kilona!?!?!?
    Jag tränade i princip nada under viktnedgången men gick ändå ner 52 kg.
    Så nu hänger det å slänger lite här å där å är allt annat än tight. Sen påverkar ju tyvärr både ålder å gener hur bra huden hänger med.
    -Men trots att vi sedan har köpt hund som jag promenerar med 5 ggr/vecka (helgerna får sambon ta över) + att jag börjat styrketräna 2-3 ggr/vecka så händer det inte ett dugg på vågen!
    Vissa veckor äter jag exemplariskt… men vågen rör sig inte. Å vissa veckor äter jag bedrövligt… fortfarande ingen reaktion på vågen varken upp eller ner.
    Jag kan inte äta mer än vad jag gör då jag äter till det tar stopp i magen -och jag kan inte äta mindre än vad jag gör då jag ända sedan min sleeve.op får i mig lite för små mängder.
    Känns som att kroppen inte reagerar vad än jag gör! Så HUR får man bort de sista kilona???
    Kramen!

      • Jag gjorde ett tappert försök men då höll de först på att byta dietist, sen ringde jag en dag och det var bara upptaget å nån dag senare var hon sjuk -sen föll det i glömska…
        Det jag har märkt är att när det är storhelger eller vi åker bort och det blir en massa go´middagar, drinkar å desserter samt bilåkargodis å snabbmat på vägen å jag kommer hem med viktångest så har jag varje gång tvärtom tappat nåt kg!!!
        Dock går jag upp det igen när det gått nån vecka. Så jag är lite lur på om iaf jag äter för lite så kroppen tjurar på att lägga sig på svältnivå och inte förbränna!?
        -Men jag tänker för dens skull inte börja leva på skräpmat igen!!!

  5. Det är klart att det är DU som ska vara nöjd med DIG — men jag tycker du är ursnygg! Så jag förstår inte riktigt att du hackar på dig själv — du förtjänar det inte…

Lämna en kommentar