Historisk hurtbulle

För flera år sen gick jag på ett tidigt morgonpass (spinning alltså). Jag höll på att dö, det dånade i öronen och jag hade ingen kraft i kroppen, jag bokstavligen stapplade hem illamående. Aldrig mer tänkte jag då.
Men så idag skedde något historiskt, jag gick på spinning kl 7 på morgonen! Det var som att iaktta sig själv utifrån, jag kunde knappt tro att det var jag som släpade mig ut till bilen i gryningen för att träna! Men det gjorde jag och hör och häpna: det var riktigt skönt, jag mådde bra och kände mig som en tvättäkta hurtbulle.

…men sen… Efter en dusch och en segerdans gud-vad-jag-är-bra i bara mässingen hände nåt. Jag åt havregrynsgröt och däckade kort därefter på soffan! Jag mådde jätteilla och magen gav ifrån sig oroväckande ljud. Jag sov i en timme, i någon slags konstig fällknivsställning, helt väck. Vid 11 vaknade jag av att katten vässade sina klor på mitt ben och kände hur otroooligt hungrig jag var.
Nu har jag ätit kyckling till lunch och känner mig rätt normal, men VAD var det som hände?! Kanske bör jag inte träna på morgonen?!

3 tankar på “Historisk hurtbulle

  1. Ojojoj, inte så bra att gå på spinning med tom mage. Det klarade Jag inte ens när jag var vältränad :) Kanske bättre att gå på ett lugnare pass och spara spinningen till em/kvällen istället. Hoppas passet inte avskräckte dig till fortsatt träning;D

  2. Kanske tog i för mycket? Din kropp kanske är gjord för lite lugnare morgonmotion? Eller så kanske du ska ha lite energigivande i vattenflaskan på gymet och inte bara rent vatten? Kanske räcker en morgonpromenad? :)

Lämna en kommentar